2017. már 01.

Star Realms - Magyar bajnokság 2016

írta: -csibu-
Star Realms - Magyar bajnokság 2016

Korábban már írtam a 4 frakcióval, viszonylag kevés kártyával, viszont némi szerencsével operáló Star Realmsről, mely az egyik legjobb az egyszerű kártyajátékok sorában. A 2016-os évben körülbelül tizenöten magyar bajnokságot indítottunk a játék magyar Facebook-csoportjában azok számára, akik rendelkeznek a játék digitális példányával (Steam, Android, iOS). Az idényről, a 2017-es megmérettetésről és a februári pihenő közben született gondolatokról szól ez a bejegyzés.

srh.jpg

A 2016-os magyar bajnokság fordulós rendszert használt, melyben mindenki mindenkivel megmérettetett. Bár eredetileg több fordulót terveztünk, végül 13-mal abszolváltuk a küzdelmeket. Mivel egy-egy forduló 2-3 hetes időszakot ölelt fel, közel 40 héten keresztül hívtuk ki és pofoztuk meg egymást, szigorúan baráti keretek között. Minden forduló eredménye összeadódott, így minden meccsnek komoly tétje volt. A végeredmény:

1. Kolok (218)
2. Anee (127)
3. MPM (121)
4. RaveAir (113)
5. jclaytonsvk (111)
6. Kuno (109)
7. Bagira (97)
8. kisqqcs (95)
9. Arkasz (89)
10. Szesze (68)
11. gytb (57)
12. Laslow (29)
13. HunSirius (19)
14. Desrix (18)
14. mercator (18)
16. wolfcsibe (14)
17. almakukac (6)
18. rema (1)
19. orionharcosa (0)

Konstruktőri cím: MPM & jclaytonsvk
Legkitartóbb különdíj: Rema

Gratulálunk minden részvevőnek, különösen Koloknak, aki nagyon magabiztosan verte a mezőnyt! Bravó!

A 2017-es szezon márciusban indul, bárki bármikor csatlakozhat. Az új szezon már ún. ELO rendszert használ, melyet itt külön nem részleteznék. Az új rendszerrel talán teljesebb képet kapunk arról, ki a legaktívabb és legeredményesebb hazai Star Realms-es. Nincsenek külön fordulók, bárki bárkit bármennyiszer kihívhat és a győzelmek-vereségek pontszámai alapján folyamatosan látható, ki hol áll - havi lebontásban.

srg.jpg

Az igen emlékezetes 2016-os idény kapcsán felmerült gondolatokkal zárnék, mely körkérdés formájában került kibeszélésre:

1) Hány futamon át játszottál, hanyadik lettél?
csibu: Minden futamon (összesen 13), második helyet szereztem meg.
jclaytonsvk: Játszottam minden futamon, ötödik lettem, az is szépen csillog (csehül a negyedik helyre azt mondják, "jár a krumplimedál", az ötödikre sajnos nincs semmilyen érem :) ). Egy futamot nyertem, lehetett volna kettő is, ha Montrealban, ahol magasan vezettem és hanyagságból, a biztos győzelem tudatában nem hívtam ki magamtól két embert, nem mínuszpontoznak. De ez van, nyertem is szerencsével, vesztettem is csúnyán.
RaveAir: Az összes futamon indultam (13) és a 4. helyet szereztem meg összetettben, ami azért elég nagy meglepetés számomra, főleg ahogy indult az egész szezon. Az utolsó előtti futam végén még csak a 9. voltam. Viszont a győzelmi arányt nézzük, akkor ott sikerült elérni a dobogó alját. :)
Kolok: A legelső kivételével mindegyiken játszottam. Azon is csak azért nem, mert későn fedeztelek fel titeket. :-) Azt meg azért, mert egy ősember vagyok, aki FBzni is csak az SR miatt kezdett el (és most is szinte csak azért van fent :-) ).
Szesze: Én 9 futamon vettem részt, aztán mivel itthon egy nagyon rossz időszakom volt, így kiszálltam a játékból, mert a rossz idegállapotom miatt ez is inkább már frusztrációt okozott. Az összesítés alapján ezek szerint 10. lettem, de amíg játszottam addig ált a Top6-ban voltam, amivel elégedett lehetek. Én majdnem mindig szereztem pontot, összesen egy olyan futamom volt amikor negatív lett a mérlegem, szóval mondhatjuk, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottam végig. (cserébe nagy kiugrásom se volt)
Mercator:  Azt hiszem mindegyiken, és 15. lettem.
Arkasz: 11 csatát vívtam, 9. helyen értem be.

2) Volt-e előzetes terved, titkos kitűzött célod végső helyezést tekintve?
csibu: Nem volt kimondott tervem, igazából szerettem volna minden futamban minél előbb végezni. Az első futamot megnyertem, a többinél vegyesen hol az élmezőnyben, hol az utolsók között kullogtam, elképesztő hullámvasút volt az év. Főleg emiatt ért meglepetésként, hogy második lettem, valahol a 4-6. hely között reálisabbnak éreztem volna helyemet (RaveAir például 3 futamgyőzelemre is képes volt, mégis csak 4. lett, rajta nagyon látszott a folyamatos fejlődés.)
jclaytonsvk: Az volt a tervem, hogy megnézzem, mire elég a tudásom egy irányított, profikkal teli környezetben, meg hogy tanuljak. Az első pár futamon nagyon alulteljesítettem és nehezen is viseltem, később feloldódott ez a görcs, megtanultam, mennyire szeszélyes is tud lenni a játék. Összességében nagyon elégedett vagyok magammal, sok emlékezetes csatám volt.
RaveAir: Igazából az lett volna a cél, hogy minden futamon szerezzek pontot. Ez nem sikerült. Fura volt, hogy míg Bakuban 11. lettem, a következő futamot pedig megnyertem. Ez volt az első nagyon meglepődésem, azt ezt még követte 3.
Kolok: Há' mindenki nyerni akar(t), nem? :-) Fogalmam se volt milyen lesz ez, azt láttam, hogy sok meccs van, néhányótok nevét ismertem a BGG-ről (személyesen senkit), kemény küzdelemre számítottam.
Szesze: Mivel én kezdőként vágtam bele a versenybe, így az előzetes tervem az volt, hogy ne égjek be túlságosan, ahhoz képest viszont sokkal jobb eredményeket értem el.
Mercator: Nem.
Arkasz: Nem volt, jött az alkalom, hát a közös barátokkal (jclaytonsvk-val és mercatorral) vízre szálltam.

3) Kik voltak számodra azok a mumusok, akiktől érzésre a legtöbbször kikaptál, aki kellemetlen ellenfél volt?
csibu: Kik voltak számodra azok a mumusok, akiktől érzésre a legtöbbször kikaptál, aki kellemetlen ellenfél volt?
Egyértelműen MPM, akit éppen emiatt örömmámor legyőzni. Kisqqcs és Kolok is folyton kellemetlen ellenfélnek bizonyult, ellenük mindig volt bennem egy kis félsz.
jclaytonsvk: Kolokot mindig élvezet legyőzni, a másik nagyágyú, MPM valahogy sosem számított a mumusomnak... na de ott van Arkasz, akivel személyesen is jóban vagyunk, játszottunk sokat a neten és fizikai kártyákkal, és szinte mindig nagyon-nagyon csúnyán/frusztrálóan kikaptam tőle. Arkasz, ezúton is üzenem, hogy legközelebb legyőzlek! Tuti!
RaveAir: Talán kisqqcs lehetett mumus. De nem is tudom. Igazából nem volt kellemetlen ellenfél, csak kellemetlen alapszituációk, amikor én mindig elhúztam 1 rossz lapot, ami helyére egy új jött a piacon.
Kolok: 3 kemény zakóval kezdtem itt, Bagira különösen magától értetődően dózerolt le, úgyhogy tőle mindig tartottam. De mindenkivel voltak kemény meccseim, és voltak olyanok, akik átlagosan nem szerepeltek túl jól, szemtől szemben ez vhogy nem jött át, hogy miért (Desrix, gytb) :-) . Senki ellen nem kezdtem úgy meccset, hogy na ez könnyű lesz. Amúgy elhagytam a pendrive-ot, amelyen a kimutatásaim voltak. >:-(
Szesze: Egyetlen igazi mumusom volt, Géza személyében, akit az első körben legyőztem, aztán 8 fordulón keresztül a legválogatottabb formákban vert rommá hétről hétre :) Ellene akármit csináltam mindig balul sült el tényleg. A többiek annyira nem voltak vészesek, Pali ellen volt a második legrosszabb mérlegem (3-6), de ő annyival jobb, h ellenne ezt sem tartom olyan gáz eredménynek. Rajtuk kívül pl Csibu és RaveAir ellen 6-3, Kuno és kisqqcs ellen 5-4, de még Kolok ellen is 4-4 lett a mérlegem, ezek jó eredmények.
Mercator: Mumus nem volt, de azt a két embert, akivel ligán kívül többet is játszok (jclayton, Arkasz) sokkal ritkábban tudtam a versenyben megverni, mint a versenyen kívüli barátságos (akár IRL) meccseken, ez egy idő után azért zavart. :)
Arkasz: Kolok-ot, ha jól tudom úgy a 7.-8. futamomban tudtam először megverni. Az egy isteni érzés volt. Bagira rögtön a második mumus helyen, de ugyebár nőt verni nem szabad, úgyhogy ott az annyira nem zavart. :P

4) Milyen érzés volt egy teljes szezonon keresztül viaskodni?
csibu: Kimerítő, fárasztó, de a kis közösségen belüli folyamatos, kötetlen játékot nagyon élveztem, főleg a meccsek utáni kibeszélőshow-t. :)
jclaytonsvk: 
A végére kicsit lemerültem én is, de ez inkább az újévi fáradtságnak tudható be. Számomra nem volt annyira feszült a tempó. Nagyon jó lenne valahová összegyűjteni a stratégiai útmutatókat, a facebook sajnos erre nem alkalmas.
RaveAir:
Érdekes megtapasztalás volt az egész. Már az elején, a táblázatkészítési időszakban rájöttem, hogy nagyon sok verseny lesz ebben a szezonban, amit nem is sikerült teljesítenünk. Sajnos, egy kicsit mintha alább hagyott volna a lelkesedés. Mondjuk én is szinte csak akkor játszottam Star Realmst, ha éppen futam volt, azon kívül nagyon ritkán. Akkor is inkább csak azért, hogy próbáljak javítani a globális győzelmi százalékomon, ami nem túl magas.
Kolok: 
Nagyon örültem, hogy alkalmam nyílt egy magyar bajnokságban játszani. Ha vki megszervezne egy IRL kártyás eseményt, tutira mennék. :-)
Szesze:
Amíg játszottam többnyire élveztem a játékot, az utolsó 1-2 futamomnál jött be ez a frusztráció amit korábban írtam.
Mercator: N
em rossz, de egy kis változatosság jót tenne neki, jó, hogy a végén bekerült pár kieg. is a meccsekbe néha...
Arkasz:
Hát a 11. futam környékén már sokat vesztettem, és kevesebbet játszottam a futamon kívül, így elment a kedvem a játéktól. Nem volt erőm új stratégiákat próbálgatni. Hozzáteszem, hogy most volt egy meccsem jclaytonsvk-val, és szerintem érezni a fejlődést, arról nem is beszélve, hogy Mercator lassan rendszeresen megver.

srr.jpg

5) Miért szereted a Star Realmst?
csibu: Pörgős, egyszerű, könnyed. Gyorsan megismerhetőek a lapok.
jclaytonsvk: 
Azért szeretem a Star Realms-t, mert egyszerre nagyon egyszerű, pörgős és mély játék. Túlzás nélkül mondhatom, hogy a legjobb páros játék/kártyajáték, amihez eddig szerencsém volt.
RaveAir:  
Gyors, pörgős, élvezetes, űrhajós. Mondjuk fantasy témával is szeretném játszani, de attól irtóznék, ha valami gazdálkodós lenne. Most képzeljük el, hogy a blobok helyett uborkatermesztők lennénk...
Kolok: 
Én nem igazán vagyok gémer, az online SR-től eltekintve a családommal játszom kizárólag. Ez a játék nálam nagyon betalált, egyszerre egyszerű és kifinomult. A téma persze hülyeség, de kamaszkoromban sci-fi faló voltam, űrhajók, Star Wars, stb. :-) A szerencse-tudás jelentőségét a játékban egy hasonlattal tudnám jellemezni: egy száguldó teherató platójáról kell célba lőni. Sima úton több találat lesz, mint földúton, de a 'mesterlövész' bármilyen körülmények között több találatot fog elérni.
Szesze:
A játékot egyértelműen az újrajátszhatósága miatt szeretem, több száz parti után is izgalmas tud lenni 1-1 menet, ezt nagyon kevés másik játék mondhatja el magáról.
Mercator:
Egyszerű, de azért sok lehetőség van benne, gyors, és az applikáció még ehhez hozzáteszi az aszinkron játékot, ha van 1-2-3 percem, egy kört letolok telefonon, ebben az online játékok között nagyon nincs alternatívája.
Arkasz:
Változatosak a stratégiák, amikkel nyerni lehet.

6) Ha csak EGYETLEN szót mondhatnál hogyan jellemeznéd a játékot?
csibu: Űropera.
jclaytonsvk:
Addiktív.
RaveAir:
Pakliépítés.
Kolok:
Király! :)
Szesze:
Megunhatatlan.
Mercator:
Pörgős.
Arkasz:
Kártyajáték. :)


7) Bármely egyéb gondolat, amit megosztanál a szezonról, a játékról, vagy a csapattársakról: Ki vele!
csibu: Kolok és Rema példaképpé nőttek számomra. Előbbi az elképesztő fölényével, utóbbi pedig a vereségek ellenére is kitartó játékával. Jó volt mindannyiótokkal játszani, köszönöm az élményeket!
jclaytonsvk:
Hozzám nőtt ez az idény, örülök annak, hogy ennyi emberrel játszhattam és csak reménykedni merek benne, hogy előbb-utóbb személyesen is összehoz velük a sors. Ki tudja, talán egy társasjátékos találkozón megszervezünk egy IRL minitornát.
RaveAir:
Szórakoztató volt a szezon, bár az elején több volt a bosszúság. Egyszerűen éreztem sokszor, hogy jobb teljesítmény is kijöhetne, ha nem lennének olyan szerencsétlen keveréseim. De nem csak ezen múlik az egész, hanem azon is, hogy milyen lapokat sikerül begyűjteni. A végére meglepődtem, hogy sikerült futamgyőzelmeket is hoznom, már-már úgy éreztem, hogy kozmikus cselszövés áldozata vagyok, és ennek keretében hagyjátok a vukit (én lenni nagy szőrös majom) nyerni. Kolok fölénye elképesztő volt, de látni MPM győzelmi százalékát is meglehetősen demoralizáló volt. Néha az volt az érzésem, mintha macska-egér harc lenne a küzdelmünk.
Kolok: 
Ismét köszönöm a befogadást a közösségbe, a jó meccseket, mindenkinek sikerekben gazdag 2017-et kívánok! Idén Veletek ugyanitt! :-)
Szesze:
Bár mostanában nem játszottam már egy ideje, de örülök hogy beléptem ebbe a csoportba. Akárcsak Sanyi, finoman szólva én se vagyok egy nagy fb-os, a társasjátékos csoportok és a ping-pongos csapatom csoportján kívül másra nem is használom az alkalmazást, de ezeket mondjuk nagyon megkedveltem. Örülök, h megismertem az embereket itt, kifejezetten szimpatikus mindenki, úgyhogy akkor is maradok, ha esetleg már nem fogok érdemben játszani a játékkal :) persze előbb-utóbb majd úgyis visszatérek és megadom Gézának a tartozásom, mert ez azért így nem állapot:)
Mercator:
Jó volt a szezon, néha nagyon hiányzott az azonnali üzenetküldés az appból egy-két aljas húzás után, lett volna mit írnom hirtelen felindulásból :) Kiváncsi vagyok az új bajnokságra, szvsz jó ötlet az új rendszer, remélem több időm lesz rá, mint az utóbbi hónapban...
Arkasz:
A futamszervezés + a táblázat istenien volt megoldva. Ezúton szeretném megköszönni a jó társaságot. Élveztem olvasni a sok segítő szót, amikor új emberek csatlakoztak a játékhoz. Tényleg főleg a játék élvezetéről szólt az egész.

Köszönjük figyelmeteket, várunk mindenkit az új szezonban! ;)
Csibu

Szólj hozzá

interjú sci-fi pc játék online játékok kártyajáték kétfős versenyjáték