Wooly Bully – a bárányok bégetnek
Üdv újra itt!

Húzópaklink ismét működésbe lendült és egy újabb bejegyzéssel gazdagodik, ma a Wooly Bully nevű játékkal fogunk közelebbről megismerkedni. Ebben a játékban leginkább bárányokkal fogunk találkozni, de mint minden bárányokkal foglalkozó műben megjelenik a farkas, itt sem várat sokat magára. Ahol viszont farkas van, ott (remélhetőleg) vadász is van! Ezt a logikát követve és eme nagy bölcsességen rágódva, javaslom, nézegesd meg az alábbi képeket, így hangolódj rá eme aranyos játékra!



A játék, ami a következő módon halad: minden játékosnak van 3-4 lapkája (csak ő láthatja), amik közül az egyiket leteszi a középen lévő lapkához, hasonlóan a Carcassonne szabályához (minden oldalnak szabályosan kell érintkeznie, erdőnek erdővel, piros bárányos karámnak piros bárányos karámmal, falunak faluval, stb.), majd felhúz helyette egy újat. Ez így megy körről körre, amíg el nem fogy az összes lapka. A játék végén az nyer, akinek a legnagyobb saját karámja van. Mint látható egyáltalán nem bonyolult a játékmenet, és ez előny a gyermekes családoknak, már általános iskolás kortól játszható és nagy élményt nyújtó játék.

A negatívum a hosszú várakozási idő, ami sok-sok játéknak hátránya: míg valaki éppen lapkát próbál lehelyezni, addig csöndes várakozással telik az idő, nehéz (bár lehet) előre gondolkodni a későbbi lépéseken. A szerencse szerepe megvan ugyan, mégsem akkora, mint a Carcassonne esetében, mivel itt egyszerre több lapka is a kezünkben van, ráadásul mind kétoldalú! De ez hátrány is, hiszen sokkal több idő végiggondolni, melyik lapka lehelyezésével járunk jobban. Ráadásul a kisebbek a kezükben is nehezen tudják állandóan szorongatni a sok lapocskát (ami ráadásul idővel egyre több lesz a játékszabály egyik pontja miatt). Ettől függetlenül mi szeretjük. Bár ritkán kerül elő (ha már lapkás játék, akkor inkább a már említett Carcassonne), nem válnék meg tőle, kellemes kikapcsolódás játszani vele!
Értékelésem, számokban:
Bonyolultság – 2 (ez alatt értendő a játék szabályainak értelmezése)
Szerencse – 4 (minél magasabb, annál nagyobb a játékban a szerencse szerepe)
Stratégia – 3 (minél nagyobb repertoár áll rendelkezésünkre a nyerő lépések kigondolásán annál nagyobb ez a szám, illetve jelzi azt is, mennyire eleme a játéknak az előre gondolkozás, a megfelelő stratégia eldöntése)
Taktika – 7 (minél nagyobb, annál inkább jellemző a játékra, hogy nem egy előzetesen kitervelt stratégiát követünk, hanem az adott szituációkban kell kiváló döntéseket hoznunk, ahhoz, hogy nyerjünk)
Kommunikáció – 2 (a játéknak mennyire része, hogy a játékosok kommunikáljanak egymással)
Design – 6 (a szép külső, a minőség és a praktikusság mennyire jellemző a játékra)
Végső pontszám – 6
Remélem sikerült kedvet csinálni egy kis bárányterelgetéshez, de csak óvatosan, a farkas mindig a legváratlanabb pillanatban ugrik elő a sűrűből! ;)
Csibu