2013. feb 11.

Michael Menzel interjú 2/2

írta: -csibu-
Michael Menzel interjú 2/2

Ahogyan ígértük, Saabee jóvoltából itt az újabb Menzel interjú!

"A doboz mögött" c. (egykori?) Tabula magazin rovat, valamint az idén érkező Brügge c. Stefan Feld játék inspirált arra, hogy lefordítsak két interjút, amely kedvenc grafikusommal, Michael Menzel-lel készült.

Menzel03.jpg(fotó: zuspieler.de)

Íme a második interjú, amely hasonlóan az előzőhöz szintén nem a legfrissebb (2009 júliusában készült), viszont annál érdekesebb. Máskülönben ugyancsak egy portugál blog szerzői követték el, nevesítve az E ai Tem Jogo?.

Menzel01.jpgMichael Menzel interjú

EatJ: – Mesélj nekünk magadról egy kicsit! Mikor kezdtél illusztrátorként dolgozni és hogyan vezetett az utad a társasjátékokig?

MM: – Kisfiú korom óta szeretek rajzolni. Amikor befejeztem a tanulmányaimat, akkor számítógépes játékfejlesztőként kezdtem el dolgozni. Ott tanultam valamennyit a digitális festészetről és találkoztam Peter Neugebauer-rel, aki a TM-Spiele tagja. Évekkel később, amikor munkára volt szükségem, akkor újra találkoztam Peterrel és tőle kaptam az első megrendelést egy Kosmos kártyajátékra. Az volt a kezdet. Aztán megéreztem, hogy ez hatalmas lehetőség és mindent megtettem, hogy minél több feladatot kapjak a kiadóktól.

EatJ: – Manapság egyike vagy azoknak, akik a legtöbb alkotást tudhatják magukénak ebben az iparágban. Honnan van ennyi inspirációd és mi módon végzed el a rajzoláshoz szükséges háttérmunkát?

MM:
– Ez többnyire nem ihlet kérdése. Az igazán kreatív munkát a szerző végzi. Az én munkám csupán annyi, hogy a játékot még szebbé és játszhatóbbá tegyem. Amikor a tematika történelmi jellegű akkor persze alapos kutatás szükséges, különben érezhető lesz a háttér és a hangulat hiánya. A játékokra vonatkozó sajátosságok mindig különbözőek.
Például: egy játéktáblához lehet, hogy nagyon illik egy különleges látvány, de ugyanaz a grafika egy másik játékot használhatatlanná tehet. Nyitottsággal kell közelíteni mindenegyes új játékhoz, hogy megtudjuk melyik design illik hozzá leginkább.

EatJ: – A táblásjátékokon kívül illusztráltál bármi más dolgot?

MM:
– Néha dolgozom a Catan Online World-nek és pár hete fejeztem be az elős Puzzle-mat is. Mindig is egy könyv illusztrálásáról álmodom, de ez idáig ilyenben még nem volt részem.

Menzel06.jpg
EatJ:
– A stílusod nagyon szerteágazó, egyfelől nagyon "komoly" ld. a Thurn und Taxis-t és a Cuba-t, másfelől meg sokszor rajzfilmszerű ld. Pack & Stack vagy Hart an der Grenze, hogyan tudod ezeket a különféle társasjátékok esetén szétválasztani?

MM: – A különböző stílust igénylő munka nagyon megnyugtat engem. Az ok, amiért eltérő jellegzetességeket fejlesztettem ki, nagyon egyszerű: kezdetben, amikor társasjátékokkal kezdtem foglalkozni, attól tartottam, hogy nem kapok elég megrendelést. Attól féltem, hogy nem kérnek fel projektekre, mert a kiadó úgy gondolja, hogy a stílusom nem annyira illik a
játékhoz. Szóval, minden munkát meg akartam szerezni. Még mindig keresem a jó lehetőséget, hogy egy absztrakt játékot illusztrálhassak.

Menzel04.jpg
EatJ: – Számos játék jelent meg a grafikáddal, amely később a leginkább játszottak közé került, mint pl. többek között a The Pillars of the Earth és a Dominion. Hogyan hat egy játék sikerére az illusztrátorok munkája? Mennyire fontosak ők ahhoz, hogy egy játék sikeressé váljon?

MM: – Én úgy gondolom, hogy a grafikus legfőbb kötelessége, hogy a játékot játszhatóvá, élvezetessé tegye. Ennek segítségével érhetjük el a játék célközönségét és kelthetjük fel az érdeklődésüket. Ha ez megtörtént, és a játék nem elég jó, akkor az illusztráció sem fog segíteni. Viszont, ha a játék jó, akkor az illusztrátorok még jobbá tudják azt tenni.

EatJ: – Hány játéknak készítesz most grafikát, és melyek ezek a projektek, amelyeken éppen dolgozol?

MM: – Sajnálom, az aktuális munkáimról nem beszélhetek. Jelenleg 5 különböző játék terveit csinálom.

EatJ:
– Ennyi munka mellett jut időd a játékra? Melyek a kedvenc játékaid és kik a kedvenc tervezőid?

MM:
– Még marad egy kis idő a játékra. A kedvenc játékom Reiner Knizia-tól a The Lord of the Rings. Nagyon szeretem a sztorit és szerintem nagyon jó játékot csináltak belőle.

Menzel05.jpg
EatJ:
– Köszönjük, hogy időt fordítottál ránk és válaszoltál a kérdéseinkre. Reméljük, hogy minél több grafikáddal találkozhatunk még a jövőben!

MM:
– Minden jót kívánok nektek és az olvasóitoknak.

Aki olthatatlan vágyat érez még Michael Menzel munkáihoz, annak ajánlom lacxox angol nyelvű, rengeteg képpel illusztrált írását!

saabee

Szólj hozzá

interjú játékkészítés boardgamegeek